четвер, 16 березня 2017 р.

ЖІНКИ В ЖИТТІ Т. Г. ШЕВЧЕНКА

                 І жінок я любив і вони
                            Теж мене до безтями любили,
                            Наді мною мій геній котивсь,
                            А в душі я дитиною квилив…


       Немає у світовій літературі іншого поета, який би так ніжно, з любов'ю оспівав у своїй творчості жінку. У багатьох своїх творах Шевченко розкрив невимовно тяжку долю жінки-матері, жінки-кріпачки, жінки-покритки, словом —жінки-українки.
          Саме цій темі  було присвячено засідання клубу «Надвечір'я», що діє при Гусятинській районній бібліотеці для дорослих. Всіх присутніх, а це: члени клубу «Надвечір'я», працівники Гусятинського територіального центру разом із своїм керівником Добровольською О.Я. та своїми підопічними, користувачі та працівники бібліотеки, хористи церкви  св. Онуфрія Великого смт. Гусятин привітала директор Гусятинської ЦБС Фаберська М.М. У своєму виступі вона наголосила, що ніхто не піднявся на вершину світоча правди, добра, волі народам, не був таким речником прагнень, сподівань такою мірою, як Великий Кобзар для українців.


         З темою «Образ жінки у творчості Тараса Шевченка» перед присутніми  виступила член клубу  Лис Марія Петрівна. 



ЇЇ виступ переплітався з поезією Великого Кобзаря, яку читали Лозінська Г. та Яковчик В. 

Тиху сльозу викликала поема «Наймичка» у неперевершеному виконанні бібліотекаря Град Л.С. 

Мелодійно звучали пісні: «Тополя», «Думи мої, думи мої», «Реве та стогне Дніпр широкий», «На високій дуже кручі» та інші  у виконанні хористів  церкви  св. Онуфрія Великого смт. Гусятин.

         Про жінок, які надихали Шевченка на творчість розповіли бібліотекарі:
 Осика М.П., Давидова Л.О., Яковчик І.Р. та Врублевська Н.В.

Однак, жодне кохання поета не мало майбутнього. Його витончена, глибоко аристократична душа залишалася самотньою та пригніченою до кінця життя.
Свою поезію, присвячену Шевченку прочитала місцева поетеса Любов Печінка.


Своїми спогадами про святкування річниці  від дня смерті  Т.Шевченка поділився лікар-краєзнавець Горбоватий В.П.
Всі присутні мали змогу переглянути світлини пам’ятника Т.Г.Шевченка в Італії, якими поділилася вчитель-пенсіонер Турман  О.Б.

В читальному залі бібліотеки розкрито книжково-ілюстративну виставку «Ой висока круча де стоїть Тарас».


Шевченко – це наша душа, наша мудрість, це наша сила. Які б нещастя й муки не випадали на долю нашого народу, він вистоїть, якщо буде з нами Тарас Шевченко і його заповіт.  





Немає коментарів:

Дописати коментар